کد خبر:248981
پ
download
حمید رسایی نوشت: آیا ما خمینی را از دست داده‌ایم؟

خامنه ای، خمینی دیگر است

راستی چرا ما نبود امام را حس نکردیم؟ پاسخ روشن است وقتی گذشته را مرور می‌کنیم تازه می‌فهمیم که ما خمینی را از دست نداده‌ایم بلکه در ۱۴ خرداد ۶۸ او را ۳۷ سال جوانتر به دست آوردیم.

یه گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ برای بسیاری از آنها که به یاد دارند، شاید نه تنها غمبارترین روز عمرشان که قطعا از جمله دلهره آورترین روزها بود. همه تکیه‌گاه این مردم برای ایستادگی در برابر دنیای استکبار، امام بود اما بعد از امام، نمی‌دانستیم چه آینده‌ای در انتظارمان است؟

♻️ ۱۴ خرداد ۶۸، وقتی خمینی ۳۷ سال جوان شد
حمید رسایی نوشت: آیا ما خمینی را از دست داده‌ایم؟
🕙 ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ برای بسیاری از آنها که به یاد دارند، شاید نه تنها غمبارترین روز عمرشان که قطعا از جمله دلهره آورترین روزها بود. همه تکیه‌گاه این مردم برای ایستادگی در برابر دنیای استکبار، امام بود اما بعد از امام، نمی‌دانستیم چه آینده‌ای در انتظارمان است؟
🔲 نام خمینی قطعا تا آن روز مهمترین عاملی بود که مردم را در صحنه‌های مختلف انقلاب حفظ کرده بود، اما امام که رفت، دشمن تمام تلاشش را برای خالی کردن دل نه تنها ما که دل همه آنهایی که در شرق و غرب عالم به امام دلبسته بودند، بکار بست. ما شدیم کودکی که تازه داشت راه رفتن را می آموخت و به اعتماد دست گرم پدر، گام برمی‌داشت. بسیاری از ما تصور طعم دوباره ای از خمینی را غیرممکن می‌دانستیم، برخی از ما که از همرنگی با خمینی خسته شده بودیم، کم کم نبود امام را بهانه کردیم که زمانه عوض شده و امام را باید بر اساس مقتضیات زمان تعریف و تفسیر کنیم.
🔲 همین‌ها گفتند که استکبارستیزی، جنگ فقر و غنا، توجه به محرومین و مستضعفین و قرائت دیگر آرمان‌ها با ادبیات امام، از اقتضائآت حضور روح الله در کنار ما بود و امروز که دیگر او نیست، نباید از آن ادبیات استفاده کنیم! حتی خاطره ساختند که امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود! تعجب نکنید که اینها را برخی از همین‌ها که عنوان خط امام را یدک می‌کشند، بر زبان آوردند و گفتند…
🔲 اکنون که سی و چهار سال از آن روز می‌گذرد، وقتی به گذشته باز می‌گردیم و تاریخ بعد از ارتحال امام را ورق می‌زنیم تازه می‌فهمیم، مایی که احساس می‌کردیم بدون امام نمی‌توانیم راه برویم، ۳۴ سال است این راه را بدون او پیموده ایم، ۳۴ سال است که هم چنان با قدرت‌های بزرگ جهان، پنجه در پنجه و چشم در چشم مانده‌ایم، تازه یادمان می‌آید که بعد از خمینی هم کم بحران‌های را پشت سر نگذاشتیم، از اولین بحران که ارتحال شخص امام خمینی بود تا تهدیدات امروز، مگر کم بود؟ چرا دشمن نتوانست یک گام به جلو بردارد؟
🔲 راستی چرا ما نبود امام را حس نکردیم؟ پاسخ روشن است وقتی گذشته را مرور می‌کنیم تازه می‌فهمیم که ما خمینی را از دست نداده‌ایم بلکه در ۱۴ خرداد ۶۸ او را ۳۷ سال جوانتر به دست آوردیم. هر چند ما خامنه‌ای را به حق، خمینی دیگر می‌دانیم اما خامنه‌ای خودش می‌گوید که این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست. او راست می‌گوید، ما هر چه داریم از امام خمینی است، حتی نعمت امام خامنه‌ای را که در تمام این ۳۴ سال کنارمان بود.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.