کد خبر:248977
پ
۱۴۰۲۰۳۱۳۰۰۰۱۳۵_Test_PhotoN

چین از ناتو خواست دست‌هایش را از آسیا دور نگاه دارد

سخنگوی وزارت خارجه چین از ناتو خواست دست‌هایش را از قاره آسیا دور نگاه دارد و از راه‌اندازی جنگ سرد یا گرم خودداری کند.

یه گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، یک رسانه چینی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به هشدار پکن به ائتلاف ناتو برای دور نگاه داشتن دست‌هایش از آسیا تعبیر کرده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری سی.جی.تی.ان وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره خودداری مقام‌های کشورهای مختلف از انتخاب میان چین و ایالات متحده به تلاش «یک کشور خاص» برای راه‌اندازی جنگ سرد جدید اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «بسیاری از کشورهای این منطقه نسبت به تلاش یک کشور خاص برای به راه انداختن “جنگ سرد جدید” در آسیا و وادار کردن کشورهای منطقه به انتخاب یک طرف (میان چین و آمریکا) نگران هستند و با آن مخالف هستند. آنچه که کشورها در این منطقه می خواهند حفظ استقلال استراتژیک و ثبات و شکوفایی منطقه است.»

وی در ادامه گفت: «مسئله‌ای که به طور ویژه نگران‌کننده است این است که برخی کشورهایی که خودشان را قهرمان آزادی معرفی می‌کنند و مدعی هستند که هدفشان حفظ صلح و رفاه در منطقه است در واقع به دنبال ایجاد بلوک‌های نظامی مختلف و گسترش نفوذ ناتو به آسیا و اقیانوسیه هستند.»

او تصریح کرد: «نگرش اکثر کشورهای منطقه بسیار روشن است. آنها با ظهور بلوک های نظامی در منطقه مخالف هستند. آنها از گسترش ناتو در آسیا استقبال نمی کنند. آنها خواهان تکرار درگیری بلوک‌ها در آسیا نیستند. و مطمئناً اجازه نخواهند داد که هیچ جنگ سرد یا جنگ گرمی در آسیا تکرار شود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه آسیا پویاترین و نویدبخش‌ترین منطقه دنیا است تصریح کرد: «این قاره می‌تواند فرصت‌های وسیعی برای همکاری‌های برد-برد ارائه دهد و نباید به بلوک‌های انحصاری منزوی تقسیم شود. کشورهای آسیایی از تلاش‌های مشترک برای موفق شدن با کمک همدیگر استقبال می‌کنند. آنها از طرح‌هایی که ممکن است باعث ایجاد آشوب در این منطقه شود حمایت نمی‌کنند.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.