کد خبر:247009
پ
۴۱۳۵۰۸۱
مسئولان باید از تولیدکننده حمایت کنند؛

امام جمعه رشت: پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود

فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم، ادامه داد: پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود، مسئولان باید در این زمینه از تولیدکننده حمایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز رفراندوم تغییر نظام شاهنشاهی در فروردین ۵۸ اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند و ۱۲ فروردین به روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر نام گذاری شعار سال و گره زدن به تولید اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰ سال است رهبر انقلاب این سال‌ها را به نوعی با تولید گره می‌زنند و تاکید می‌کنند که تولید کشور را بیمه می‌کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره بر آثار منفی تورم در جامعه تصریح کرد: افزایش نابرابری در توزیع درآمدها، افزایش مصرف را در پی دارد، کاهش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، کاهش رشد اقتصادی و گسترش انواع فسادهای اداری از آثار منفی تورم است.

امام جمعه رشت بر نظارت دقیق برای مهار تورم تاکید کرد و ادامه داد: مبارزه با آثار و عوامل تورم نیز منجر به مهار تورم شده و تولید می‌تواند جامعه را در بخش اقتصادی رونق ببخشد.

فلاحتی با بیان اینکه هنوز برخی تولیدکنندگان نیازهای جامعه را نمی‌شناسند و باید این نیازها به تولیدکنندگان صنایع تبدیلی و کارخانجات به ویژه به کشاورزان در حوزه کشاورزی گفته شود، اضافه کرد: ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار از عوامل مهم در زمینه رشد تولید است.

وی بر کنترل قاچاق برای افزایش تولید تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی در این حوزه دقت ویژه و جدیت بیشتری به خرج دهند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به مردمی کردن اقتصاد گفت: رهبر انقلاب در مشهد مقدس نیز فرمودند که هنوز اقتصاد ما دولتی است، دولت توجه، کمک و نظارت کند نه اینکه خودش ورود کند.

فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم، ادامه داد: پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود، مسئولان باید در این زمینه از تولیدکننده حمایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران شهری نباید در ماه رمضان فقط به نصب المان‌ها اکتفا کنند، اضافه کرد: تابلوهای عدم روزه‌خواری باید در جای‌جای شهر و روستاهای گیلان نصب شود و بر رستوران‌ها نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.