- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

دیدار محرمانه علی باقری با مقامات سه کشور اروپایی در نروژ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، چهارشنبه، دوم فروردین ماه، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در توئیتی درباره دیدارش با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در نروژ نوشت: با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم. طیفی از موضوعات مورد علاقه و نگرانی متقابل را مورد بحث قرار دادیم. هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌هایمان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در پیشبرد منافع ملی خود، از جمله از طریق دیپلماسی، مصمم هستیم.

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در توئیتر گفت‌وگوی دیپلمات‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) با ایران در نروژ را تأیید کرد و در واکنش به برخی گزارش‌ها، که مدعی شده بودند علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در نروژ با مدیران سیاسی وزارت خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره احیای برجام صحبت کرده‌اند، منتشر کرده است.

برلین همچنین مدعی شد این گفت‌وگو به مسائلی غیر از برجام اختصاص داشته است. در این توئیت آمده بود: «بله، جلسه‌ای بین دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان و طرف ایرانی برگزار شده تا موضعمان را در خصوص تنش‌آفرینی ایران در بسیاری از حوزه‌ها روشن کنیم؛ اما هنوز خبری از هیچ مذاکره‌ دیگر، حتی در خصوص برجام نیست.»