کد خبر:247007
پ
۱۶۴۳۲۴۶_۱۰۲

دیدار محرمانه علی باقری با مقامات سه کشور اروپایی در نروژ

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در توئیتی درباره دیدارش با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در نروژ نوشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، چهارشنبه، دوم فروردین ماه، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در توئیتی درباره دیدارش با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در نروژ نوشت: با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم. طیفی از موضوعات مورد علاقه و نگرانی متقابل را مورد بحث قرار دادیم. هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌هایمان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در پیشبرد منافع ملی خود، از جمله از طریق دیپلماسی، مصمم هستیم.

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در توئیتر گفت‌وگوی دیپلمات‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) با ایران در نروژ را تأیید کرد و در واکنش به برخی گزارش‌ها، که مدعی شده بودند علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در نروژ با مدیران سیاسی وزارت خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره احیای برجام صحبت کرده‌اند، منتشر کرده است.

برلین همچنین مدعی شد این گفت‌وگو به مسائلی غیر از برجام اختصاص داشته است. در این توئیت آمده بود: «بله، جلسه‌ای بین دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان و طرف ایرانی برگزار شده تا موضعمان را در خصوص تنش‌آفرینی ایران در بسیاری از حوزه‌ها روشن کنیم؛ اما هنوز خبری از هیچ مذاکره‌ دیگر، حتی در خصوص برجام نیست.»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.