- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

حکمرانی نو به‌دنبال اصلاح روش‌ها برای حرکت سریع‌تر به‌سوی اهداف است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،سعید آجرلو، سردبیر روزنامۀ صبح نو، در حساب توییتری خود نوشت:

گفتار حکمرانی نو، در مبانی و اصول، ادامۀ تحول‌خواهی مدنظر رهبری و با هدف کارآمدی است. این گفتار، که در میانۀ ناآرامی‌ها توسط قالیباف مطرح و با مخالفت سوپرانقلابی‌ها و تجدیدنظرطلب‌ها مواجه شد، بر رویکردی نو و جدید برای پاسخ به مسائل تاکید و راه‌حل را در تحول جست‌وجو می‌کند.

حکمرانی نو درون فلسفۀ سیاسی انقلاب اسلامی به‌دنبال اصلاح روش‌ها برای حرکت سریع‌تر به‌سوی اهداف است. این گفتار درون یک رابطۀ تعاملی میان جامعه و نهادهای سیاسی ممکن و مقدور است و به همان میزان که نیازمند سیاستمداران مبتکر و شجاع است، به حمایت اجتماعی و افکار عمومی هم نیاز دارد.

این گفتار به ایدۀ مدون، نیروهای سیاسی تحول‌خواه و برنامۀ عملیاتی و اجرایی هدفمند نیاز دارد که میان اهداف و اقدام‌ها تناسب برقرار کنند. به نظر می‌رسد که تحول آغازشده در سیاست خارجی و مرزبندی صریح گفتار عقلانیت انقلابی مقابل سوپرانقلابی‌ها قابلیت گسترش به سایر حوزه‌ها را دارد.

سابقه و ظرفیت قالیباف در ایجاد تحول می‌تواند، در مقطع کنونی، حکمرانی نو را -به‌عنوان ادامۀ تحول‌خواهی مدنظر رهبری- به برنامه‌ای سیاسی و اجرایی برای عبور از وضع موجود و پاسخ به چالش‌های مختلف کشور تبدیل کند.

حکمرانی نو به‌دنبال اصلاح روش‌ها برای حرکت سریع‌تر به‌سوی اهداف است

حکمرانی نو به‌دنبال اصلاح روش‌ها برای حرکت سریع‌تر به‌سوی اهداف است