کد خبر:246684
پ
۱۴۰۱۱۲۲۳۰۰۰۶۲۴_Test_NewPhotoFree

مصدومیت۲۵۶۲ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال/ کشف و خنثی سازی دو بسته انفجاری در محدوده پایتخت

بر اساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفند امسال تا کنون، حوادث چهارشنبه آخر سال۲۵۶۲مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، همه ساله در روزهای پایانی سال، نگرانی از حوادث تلخ چهارشنبه پایان سال بیشتر از همیشه است؛ متأسفانه چند سالی می‌شود که سنت قدیمی آخرین چهارشنبه سال رنگ باخته و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا جایگزین آن شده است، سنتی تلخ که همه ساله منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شده و خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه حوادث ویژه اورژانس و سامانه پایش داده‌های مراقبت‌های درمانی از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند سال گذشته در ۲۹ استان کشور ۲۸۳۴ نفر به دلیل ساخت و برخورد با موادمحترقه دچار آسیب شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

در ادامه اخبار لحظه‌ای حوادث چهارشنبه آخر سال را می خوانید:

۲۳:۵۵ اعلام آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری

  سازمان اورژانس کشور با بیان آخرین آمار از حوادث چهارشنبه آخر سال، اعلام کرد: از ابتدای اسفند تا کنون ۲۵۶۲ نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۲۶۳ نفر بستری، ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ، ۱۶۲ نفر قطع عضو، ۷۸۹ نفر آسیب چشمی و ۵۹۴ نفر نیز دچار سوختگی هستند. استان تهران با ۴۹۲ مصدوم رکورددار تعداد مصدومین بوده و استان آذربایجان شرقی با ۳۱۳ مصدوم، آذربایجان غربی با ۳۱۹ مصدوم در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. همچنین تعداد مصدومین امروز کشور ۲۱۴۷ نفر است که از این تعداد ۲۷۰ نفر بستری و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در حوادث چهارشنبه آخر سال امروز ۱۱۲ نفر قطع عضو شدند، آمار آسیب چشم نیز ۶۵۴ نفر است، همچنین ۴۴۲ نفر نیز دچار سوختگی هستند.

همچنین بر اساس اعلام اورژانس،از ابتدای اسفند تاکنون ۱۲ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان تهران جان باختند.

۲۳:۲۰- ثبت ۴۵۰ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس

  یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران در خصوص آخرین آمار ثبت مزاحمت های تلفنی برای اورژانس گفت: تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران، ۳۶۱ نفر و ۱۲ مورد فوتی بوده است. رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: متأسفانه در کنار مأموریت‌های اورژانس، شاهد ۴۵۰ مورد تماس تلفنی مزاحم با ۱۱۵ استان‌تهران بودیم که باعث اختلال در انجام مأموریت‌های اورژانس می‌شود.

شناسایی و دستگیری عوامل گروهک‌ها در تهران

۲۲:۳۱_ علیرضا فخاری استاندار تهران امشب در بازدید از ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا به این لحظه در استان تهران ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۳ نفر هم مصدوم شدند.

فخاری بیان کرد: برخی از گروهک‌ها در تلاش بودند تا اقدامات خرابکارانه انجام دهند تا شادی مردم را خراب کنند، اما با اقدامات مناسب آنها شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا این ساعت یکی از آرام‌ترین شب‌های چهارشنبه سوری را در ادوار گذشته در مقایسه با سال‌های گذشته داشته‌ایم.

مصدومیت مأمور پلیس تهران

۲۲:۲۴_ سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در مرکز عملیات پلیس تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش تلفات نشان دهنده این موضوع بود که مردم اگر بخواهند می توانند با همراهی جوانان و استفاده از مواد محترقه کم خطر چهارشنبه سوری کم حادثه‌ای را تجربه کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از مصدومیت یکی از ماموران پلیس حین عملیات چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: تا به این لحظه ۸ نفر از افرادی که اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند دستگیر شدند.

۲۲:۲۰_ بر اساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفند امسال تا کنون، حوادث چهارشنبه آخر سال ۱۸۶۰ مصدوم برجای گذاشته است که از این تعداد ۲۸۷ نفر بستری هستند و ۱۰ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. همچنین متاسفانه شاهد ۱۲۶ مورد قطع عضو، ۵۴۶ مورد آسیب چشمی و ۳۲۹ مورد سوختگی بودیم.

امروز نیز تا کنون ۱۴۶۸ نفر مصدوم شده اند که از این تعداد ۱۹۷ بستری هستند، ۵ نفر در بخش مراقب ویژه است و یک نفر نیز جان باخته است. ۴۲۵ نفر نیز آسیب چشمی دیده اند و ۴۶ نفر نیز قطع عضو شده اند. آمار سوختگی نیز ۳۲۹ مورد بوده است.

 ۲۲:۱۳- سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از کشف و خنثی سازی ۲ بسته انفجاری با هوشیاری ماموران پلیس خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: سربازان گمنام در سازمان اطلاعات فراجا ساعتی پیش در پی دریافت گزارش های مردمی در خصوص وجود دو بسته مشکوک در یکی از محدوده های شهر تهران، بلافاصله به محل گزارش شده اعزام شدند.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: ماموران پس از حضور در محل مورد نظر و با بررسی های میدانی متوجه وجود دو بسته انفجاری شده و با هوشیاری به موقع تیم چک و خنثی سازی از وقوع حادثه ای ممانعت کردند که در صورت وقوع انفجار، صدمات جانی و خسارات مالی قابل توجهی متوجه شهروندان عزیز می‌شد.

۱۳۰عملیات آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال

۲۱:۳۵_ محمدی رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه حوادث امروز منجر به ۱۳۰ علمیات شد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۵ مورد حریق در فضای سبز، ۲۵ مورد حریق در سطل زباله مکانیزه و ۸ مورد حریق در خودرو بوده است، ضمن آنکه ۳ مورد خاص شامل منزل مسکونی دو طبقه‌ای خیابان ری بوده که دچار حریق شده که ۲ نفر در اثر انفجار حریق مصدوم شده اند.

وی یادآور شد: در جاده ورامین  زیر زمین ساختمان ۳ طبقه ای انفجار صورت گرفته و ۲نفر مصدوم شده اند ضمن آنکه در اثر اصابت نارنجک به یک مغازه ای نوجوان ۱۶ ساله ای به شدت مصدوم شد.

وی از کاهش ۲۵درصدی میزان حوادث و تماس با سازمان آتش نشانی شهر تهران در روز جاری خبر داد.

۲۱:۳۰ – بر اساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفند امسال تا کنون، حوادث چهارشنبه آخر سال ۱۱۷۲ مصدوم برجای گذاشته است که از این تعداد ۱۳۹ نفر بستری هستند و ۸ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. همچنین متاسفانه شاهد ۱۰۴ مورد قطع عضو، ۳۳۹ مورد آسیب چشمی و ۳۳۹ مورد سوختگی بودیم.

امروز نیز تا کنون ۸۱۵ نفر مصدوم شده اند که از این تعداد ۱۳۶ بستری هستند، ۳ نفر در بخش مراقب ویژه است و یک نفر نیز جان باخته است. ۲۲۲ نفر نیز آسیب چشمی دیده اند.

۲۰:۵۱- بر اساس اعلام اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تا این لحظه ۵۱۳ نفر بوده است که از این تعداد ۸۶ نفر بستری هستند و ۳ نفر تحت مراقبت های ویژه بوده و ۴۰۳ نفر نیز درمان و ترخیص شده اند. ۲۳ نفر در محل حادثه درمان شدند و ۴۱ نفر دچار قطعی عضو شدند.

بر اساس این گزارش ۱۳۶ نفر دچار آسیب چشمی شده و ۱۳۳ نفر دچار سوختگی شده اند ضمن اینکه در تهران ۶۸ بر اثر انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شده اند. در استان کردستان آمار مصدومیت ها ۳۹ نفر، استان آذربایجان غربی ۸۲ نفر دچار سوختگی شدند.

رصد فروشندگان مواد محترقه از اتاق مانیتورینگ

۲۰:۱۵- حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ترافیک بزرگراه ها گفت: امروز بسیاری از گل فروش های کنار بزرگراه ها به جای فروش گل اقدام به فروش مواد محترقه می کردند و همین امر باعث بروز ترافیک در برخی بزرگراه ها و معابر شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تمامی نیروها در حال آماده باش هستند و از طریق اتاق مانیتورینگ شهر را رصد می کنیم و در صورت بروز مشکل سریعاً اقدامات لازم انجام می شود.

۱۹:۵۵_ براساس آخرین آمار سازمان اورژانس، از ابتدای اسفندماه تاکنون ۷۱۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۳۶ نفر بستری و ۸ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند. همچنین۵۲۷ نفر درمان و ترخیص شده اند.

از ابتدای اسفندماه ۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند و ۸۰ نفر دچار قطع عضو، ۲۰۸ آسییب به چشم و ۲۴۹ نفر دچار سوختگی شده اند.

در این مدت، انفجار مواد محترقه منجر به آسیب ۲ آمبولانس شده است. استان تهران با ۱۷۸ مصدوم،استان آذربایجان شرقی با ۷۹ مصدوم و استان آذربایجان شرقی با ۶۸ مصدوم رکورددار مصدومیت ها هستند.

۱۹:۴۵ – سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با بیان اینکه رویکرد پلیس در چهارشنبه پایان سال رویکرد اجتماعی است ، افزود: تا ساعت ۱۹ هیچ فردی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری و مخاطرات آن دستگیر نشده است.

وی در ادامه از انفجار یک خودروی سواری به دلیل پرتاب نارنجک دستی خبر داد و خاطرنشان کرد: این حادثه در ساعت ۱۹:۱۴ در محله عبدل آباد رخ داده است.

استان تهران در صدر آمار مصدومان کشور

۱۹:۲۰ – جعفر میعادفر، رئیس کل اورژانس کشور در خصوص آمار مصدومان امروز تا این ساعت بیان داشت: کل مصدومین امروز و در شب چهارشنبه آخر سال تاکنون ۱۸۶ نفر است؛ ضمن اینکه ۲۵ نفر از مصدومان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از مصدومان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، از درمان و ترخیص ۱۴۳ نفر از مصدومان چهارشنبه آخر سال خبر داد. ۱۸ نفر از مصدومان در محل حادثه درمان شده‌اند.

میعادفر از قطع عضو ۱۲ نفر خبر داد و تصریح کرد: ۴۴ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند؛ضمن اینکه ۵۱ نفر دچار سوختگی شدند.تاکنون ۳۳ نفر در استان تهران، ۱۴ نفر در استان آذربایجان شرقی و ۲۶ نفر در استان آذربایجان غربی مصدوم شده‌اند.

 ۱۲۰۰ تماس فقط در مورد ترقه

۱۹:۱۴ – سرهنگ بابک نمک شناس، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در گفتگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از برقراری ۲۵۸۰ تماس از ساعت ۱۷ تا کنون با مرکز فوریت‌های خبر داد.

وی گفت: ۱۲۰۰ تماس فقط در مورد ترقه  و مواد محترقه بوده است.

۱۹:۰۸ – سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین اقدامات پلیس البرز در برخورد با هنجارشکنان و مخلان امنیت و آرامش مردم در شب چهارشنبه آخر سال و همچنین کشفیات پلیس اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامی استان البرز، یک میلیون و هشتصد هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده است.

وی با بیان این مطلب که تا این لحظه ۳۶ نفر دستگیر شده اند از کشف دو و نیم تن الکل سرنج خبر داد.

وی با اعلام این مطلب که تا این لحظه ۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند از خانواده‌ها درخواست کرد که بر کودکان و نوجوانان خود نظارت بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده دچار حوادث و مصدومیت نشوند.

۱۹:۰۰ – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به ثبت دو هزار تماس از ابتدای امروز تاکنون با آتش نشانی افزود: این در حالی است که از ساعت ۱۷ تا کنون ۲۰۰ تماس از سوی شهروندان با مرکز آتش نشانی گرفته شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۸۰ تماس کمتر است.

۵۰۱ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه آسیب دیده اند

۱۸:۰۰ – جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور گفت : از اول اسفند تا کنون ۵۰۱ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه آسیب دیده اند که از این تعداد ۳۶۸ نفر درمان و ترخیص شده اند. ۶۰ نفر دچار قطع عضو، ۱۸۶ نفر دچار سوختگی و ۱۳۳ نفر دچار آسیب به چشم شده اند.

آمار مصدومان و فوتی های استان تهران ۱۱۰ نفر است

۱۷:۱۸:  یحیی صالح طبری رئیس مرکز اوژانس تهران گفت: طبق آخرین آمار تعداد مصدومان استان تهران به ۱۳۵ نفر رسیده است. همچنین ۲۷ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری بوده و یک نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. به گفته طبری تاکنون ۱۹ نفر دچار قطع عضو، ۵۱ نفر آسیب چشم و ۵۲ نفر دچار سوختگی شده اند.

همچنان استان تهران با ۱۳۵ نفر، آذربایجان شرقی با ۶۸ نفر و آذربایجان غربی با ۲۷ نفر بیشترین تعداد مصدومان را دارند.

۱۶:۲۳ – یحیی صالح طبری رئیس مرکز اوژانس تهران، با اشاره به اخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال استان تهران گفت: آمار کل مصدومان و فوتی ها ۱۱۰ نفر است که از این نفر ۲۱ نفر بستری و یک نفر تحت مراقبت های ویژه است. ۶۸ نفر پس از دریافت خدمات درمانی ترخیص شده اند و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شده اند. آمار فوتی های استان تهران از ابتدای اسفندماه تاکنون ۷ نفر بوده و ۱۹ نفر دچار قطع عضو شده اند. به گفته طبری ۴۲ نفر از مصدومان از ناجیه چشم آسیب دیده اند و ۳۹ تن  دچار سوختگی شدند.

۱۶:۰۵ – رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۵ نفر خبر داد که در حال جابه‌جایی ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در ایستگاه مترو مولوی بودند.

​ساخت مواد محترقه روی پشت بام کار دست ۴ جوان داد

۱۵:۴۶:​ ​بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، تا این لحظه آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال ۴۳۶ نفر است که ۷۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، ۴ نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند. همچنین ۵۷ نفر دچار قطع عضو شدند و ۱۱۶ نفر دچار آسیب چشمی شده اند.

۱۵:۲۰- قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص آخرین وقایع چهارشنبه آخر سال گفت: اولین حادثه روی پشت بام خانه ای  در محدوده  خیابان قلعه مرغی رخ داد.

وی ادامه  داد: ۴ نوجوانان  که در حال درست کردن مواد انفجاری روی پشت بام  بودند دچار حریق شدند.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، ایستگاه ۲۸ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به ظرف ۲ دقیقه به محل حادثه رسید . حریق اطفا و مصدومین تحویل اورژانس داده شدند.

۱۵:۰۰ – براساس اعلام سازمان اورژانس کشور تعداد فوتی های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به ۱۶ نفر رسیده است. ( تبریز ۷ نفر، تهران ۵ نفر، همدان ۲ نفر، ارومیه ۱ نفر و قزوین ۱ نفر)

آمار کل مصدومان از اول اسفند تا کنون ۳۷۳ نفر گزارش شده است. آمار مصدومان بستری ۵۶ نفر که ۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۷۸ نفر درمان و ترخیص شده اند، درمان در محل نیز ۲۳ نفر گزارش شده است. همچنین ۵۴ نفر تاکنون قطع عضو شده اند و آمار آسیب به چشم ۹۰ نفر بوده است. آمار سوختگی ۱۳۴ نفر و یک آمبولانس آسیب دیده است. تهران با ۹۱ نفر مصدوم رکورددار تعداد مصدومان است و پس از آن آذربایجان شرقی با ۴۲ نفر و آذربایجان غربی ۲۱ مصدوم داشته است.

۱۲:۰۰ – امسال نیز بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور از تاریخ اول اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد مصدومین مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری آخر سال ۱۴۰۱ در شهر تهران، تاکنون ۴۱ نفر و تعداد فوتی‌ها ۴ نفر است. همچنین بر اساس این گزارش تعداد کل مصدومین و فوتی مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری در کل کشور از اول تا ۲۳ اسفندماه، ۳۷۲ نفر و تعداد فوتی‌ها در کل کشور نیز ۱۵ نفر(تبریز:۷/ تهران:۴/ همدان:۲/ ارومیه:۱/ قزوین:۱) است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.