کد خبر:245173
پ
مجلس

متن کامل طرح مجلس برای مقابله با مصوبه اتحادیه اروپا علیه سپاه

متن کامل طرح مجلس شورای اسلامی برای مقابله با مصوبه اتحادیه اروپا علیه سپاه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،‌متن کامل طرح مجلس شورای اسلامی برای مقابله با مصوبه اتحادیه اروپا علیه سپاه منتشر شد.

این طرح صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

متن این طرح به شرح زیر است:
ماده (۱): دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است در پاسخ به هرگونه اقدام اتحادیه اروپا و زیر مجموعه‌های آن در تروریستی اعلام کردن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تشکیلات تابعه و وابسته به آن‌ها، نیروها و فرماندهان نظامی اتحادیه اروپا و سازمان‌ها و نهادهای وابسته و یا زیرمجموعه آن‌ها در غرب آسیا را به‌عنوان اشخاص، گروه‌ها و نهادهای تروریستی مورد شناسایی و تعقیب قضایی قرار دهد. احکام مقرر در قانون اقدام متقابل مصوب ۰۳/ ۰۲/ ۱۳۹۸ و اصلاحات آن مصوب ۱۷/ ۱۰/ ۱۳۹۸ به نیروها و فرماندهان نظامی مندرج در صدر این ماده تسری می‌یابد.
ماده(۲): دولت مکلف است متناسب با فهرست اشخاصی که از سوی اروپا و یا کشورهای اروپایی در تحریم قرار می‌گیرند، نسبت به تحریم متقابل و متناظر اقدام نماید.
ماده(۳): در اجرای بند (۱۶) اصل سوم (۳) و اصل یکصدوپنجاه‌و‌چهارم (۱۵۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است با همکاری قوه قضائیه، ساز و کار لازم برای دریافت گزارش‌های مستند از اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی برای رسیدگی به موارد نقض فاحش حقوق‌ بشر، حمایت از گروه‌های تروریستی در کشورهای اروپایی و نهادهای مرتبط با اتحادیه اروپا را فراهم ‌سازد تا نسبت به نقض حقوق بشردوستانه، اشغال کشورها و کشتار غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان، جنایت جنگی و تروریسم، سرکوب خشونت ‌یا اعتراضات، ایجاد مانع در دسترسی آزاد به اطلاعات و نقض حقوق اقلیت‌ها، زنان و کودکان و روندهای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و انواع شکنجه مسلمانان و مستضعفان جهان توسط دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی پیگیری، تعقیب و رسیدگی لازم انجام شود.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.