کد خبر:244945
پ
n00825853-b

واعظی، چهره نزدیک به روحانی: در حال فراهم کردن مقدمات انتخابات مجلس هستیم/ روحانی ارتباط خوبی با ناطق دارد؛ با خاتمی هم ارتباط دارد

امیدوارم که برای انتخابات مجلس دوازدهم سیاست ها تغییر پیدا کند و مجلسی داشته باشیم که نمایندگان تفکرات مختلف در آن حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،محمود واعظی، سیاستمدار ۷۰ساله و چهره معتمد حسن روحانی و به عبارت بهتر سخنگوی روحانی که به عنوان شخصیتی اثرگذار در انتصابات، عزل ها و تصمیم گیری ها از او در دولت های یازدهم و دوازدهم یاد می‌کردند، می گوید که روحانی بعد از پایان دولتش هیچ‌وقت جلسات خود با اعضای دولت را ترک نکرد و آن زمان که دفتر نداشت در منزلش جلسه برگزار می‌شد.

بخش هایی از گفتگوی برنا با رئیس دفتر رئیس جمهور سابق به شرح زیر است:

با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس، هر حزبی به دنبال این است که نقشی را در انتخابات آتی ایفا کند، حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات پیش رو چه برنامه ای دارد؟
هر حزبی تلاش می کند در جایگاه های تصمیم گیری در کشور حضور داشته باشد تا بتواند هم نظراتی که با مردم در تماس است و هم نظرات موشکافانه خود را مطرح کند. طبیعی است که حزب اعتدال و توسعه از این قائده مستثنی نیست و علاقمند است که حضور فعال در انتخابات پیش رو داشته باشد اما اتفاقی که در سال انتخابات ۹۸ افتاد عجیب بود. تقریبا به صورت گسترده تمام کاندیداهای حزب ما در استان های مختلف توسط شورای نگهبان رد شد.

اگر انتخابات پیش رو مشابه این انتخابات پیشین باشد، باید شورای مرکزی تصمیم بگیرد. حیثیت افراد بسیار مهم است. وقتی فردی توسط شورای نگهبان رد می شود افکار عمومی نسبت به او بدبین می شوند و می گوید آیا او دین ندارد و یا موارد این چنین؛ در حالیکه بیشتر مسائل سیاسی در آن دخیل است.

در حال فراهم کردن مقدمات برای انتخابات پیش رو هستیم
امیدوارم که برای انتخابات مجلس دوازدهم سیاست ها تغییر پیدا کند و مجلسی داشته باشیم که نمایندگان تفکرات مختلف در آن حضور داشته باشند. اگر چنین انتخاباتی انجام شود قطعا حزب اعتدال و توسعه فعال خواهد بود. اکنون هم جلسات مختلف دفتر سیاسی و شورای مرکزی برگزار می شود و در رابطه با آینده هم صحبت می شود. پیرامون اعتراضات و ناآرامی های اخیر هم جلساتی برگزار شده و پیشنهاداتی به جاهی مختلف داده شده است.

پس نامزد هایی برای انتخابات مجلس مد نظر دارید؟
بالاخره برای این مسئله کار می کنیم ولی راستش را بخواهید هنوز وارد فاز انتخاب نامزد نشده ایم و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم.

جلسات هفتگی روحانی با اعضای دولتش
از جلسات اخیر آقای روحانی بگویید که بنظر رنگ و بوی انتخاباتی دارد…..
خبری که منعکس شد خبر درستی نبود، آقای روحانی هیچ جلسه ای برای بحث انتخابات نداشته است.

گفته می شود که این جلسات نوعی زمینه چینی برای انتخابات است
روحانی بعد از پایان دولتش هیچ‌وقت جلسات خود را ترک نکرد و آن زمان که دفتر نداشت در منزلش جلسه برگزار میشد.

پس چرا اینها رسانه ای نشده است؟
دلیلی نداشت این جلسات رسانه ای شود. روحانی مرتب با وزرای خود جلسه می گذارد و پیرامون موضوعات مختلف بحث و بررسی صورت می گیرد. این جلسات منظم و هفته ای دو سه جلسه برگزار می شود. مانند جلساتی که خودمان در ریاست جمهوری با دکتر روحانی برگزارمی کردیم، که خبرش را منتشر نمی کردیم. مهم نتیجه آن بود.

این سه ماهه به دلیل این شرایط اخیر و برخی خبرسازی ها، جلسات دولت را تشکیل ندادیم. از طرفی مدتها بود که استانداران دولت یازدهم و دوازدهم درخواست ملاقات با آقای روحانی را داشتند و ایشان دوشنبه روزی، وقتی را مقرر کردند و حدود ۲۰ نفر از استانداران قبل آمدند و موضوعات مختلفی در جلسه مورد بحث واقع شد و آقای روحانی هم نکاتی را مطرح کردند که برخی از این مطالب بیرون آمد. این یک مسئله برنامه ریزی شده نبود که بگوییم می خواهد کار جدیدی را شروع کند بلکه یک سری سوالات و انتقادات هم در این جلسه مطرح شد.

آقای روحانی پس از پایان ریاست جمهوری مشغول چه فعالیتی است و این روزها چه می کند؟
طبیعی است که هر آدم سیاسی نمی تواند نسبت به آنچه که در کشورش می گذرد بی تفاوت باشد. روحانی این روز ها یک مقدار خبر می خواند، گزارش می خواند و یک مقدار مطالعه می کند و جلساتی راجع به تاریخ شفاهی دارد، جلساتی راجع به موضوعات اقتصادی و سایر مسائل را هم برگزار می کنند.

جلسات روحانی با ناطق نوری و خاتمی
آیا با چهره های معروفی همچون آقای ناطق و آقای خاتمی هم جلسه برگزار می کنند؟
بله؛ ارتباط دارند. با آقای ناطق خیلی ارتباطشان خوب است و همدیگر را همیشه می بینند و با آقای خاتمی هم ارتباط دارند.

این روزها صحبت از بدهی ۵۳۰ هزار میلیاردی است که بر روی دست دولت کنونی از قبل مانده است. پاسختان در این‌باره چیست؟
مجلس در قانون بودجه هر سال اختیاری به دولت می دهد که برای تامین بودجه دولت از چه روش هایی استفاده کند که یک بخش آن فروش اوراق است، یعنی دولت می تواند اوراق بفروشد و پولی که دست مردم یا بانک است را جمع آوری کند و چند سال بعد با یک بهره چند درصدی پرداخت کند، این چیز جدید و من درآوردی نیست و بسیاری از کشورهای مختلف دنیا این کار را می کنند و یکی از روش های بستن بودجه است.

کلیدواژه : احرارگیل
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.