- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

سردار علیرضا تنهایی: شهید سلیمانی برای مقابله با توطئه‌های نظام استکباری بهترین استراتژی را انتخاب می‌کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا تنهایی همرزم سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه های مقاومت، عصر سه شنبه در آئین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلای آستارا بیان کرد: اصلی ترین قدرت پیش برنده هدف‌های انقلاب و بازدارنده توطئه‌های استکباری توسط نظام جمهوری اسلامی ایران حضور مقدس، مبارک، باشکوه و باانگیزه مردم در تمامی صحنه‌ها است.

وی گفت: یکی از نمونه‌های این حضور مردمی مراسم تشییع پیکر حاج قاسم و سایر شهدای محور مقاومت بود که تأثیر آن در رسانه‌ها، احوالات دشمنان نظام و خنثی سازی ده‌ها طرحی که پس از آن واقعه در ذهن داشتند، قابل مشاهده است.

سردار تنهایی با اشاره به نامگذاری ۱۳ دی پس از حمله تروریستی آمریکا در عراق به نام سردار سلیمانی و سایر شهدا و رزمندگان جان بر کف محور مقاومت، افزود: اولین اقدام حاج قاسم تشخیص صحیح دشمنان این نظام بود و برای مقابله با توطئه‌های نظام استکباری به ویژه خلق تکفیری‌ها بهترین استراتژی را انتخاب می‌کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم برای مقابله با داعشی ها بهترین جوانان جهان اسلام را که دارای سخت‌ترین و پولادی ترین اراده بودند، در راستای مقدس‌ترین هدف انتخاب کرد و مهمترین تفاوت اهل جبهه مقاومت و جبهه دشمنان در هدف بود؛ هدف‌های جبهه ما مقدس بود ولی هدف آنها پلید و خبیث بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس، داعش را نتیجه مطالعه ده‌ها ساله نظام استکباری و به ویژه مثلث عربی، عبری و غربی دانست و افزود: داعش با تجزیه و تحلیل مسائل و شیوه‌های عملیاتی که ما در دوران جنگ تحمیلی داشتیم شکل گرفت ولی حاج قاسم با درایت و استراتژی مبارکی جنگ را درست در همان نقطه‌ای که انگشت اشاره داعشی ها به سمت ما نشانه گرفته شده بود، هدایت کرد.

سردار تنهایی اصلی ترین پشتیبان و سرمایه‌های نظام سلطه در داخل کشور را گروه‌های منحط، فاسد و گمراه دانست و گفت: اگر بتوانیم آنها را ارشاد، کنترل و مهار بکنیم دشمنان خارجی ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات کشور آذربایجان گفت: مسئولان جمهوری آذربایجان باید از اوضاع کشور اوکراین درس بگیرند و ببینند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چه بلایی بر سر مردم اوکراین آوردند و بهتر است اشتباه صدام را تکرار نکنند؛ صدام زمانی به ایران حمله کرد که ده‌ها گروه جدایی طلب و اغتشاشگر و تروریست در جای جای ایران فعال بودند و صدام فکر کرد اگر به خوزستان حمله کند، تنها با مردم آن استان طرف است.

سردار تنهایی با اشاره به ۱۶۷ شهید آستارایی در دوران دفاع مقدس و فاصله بیش از یک هزار کیلومتری این شهرستان با جبهه‌های جنوب و غرب کشور، گفت: هر کشوری بخواهد به خاک ایران تعرض کند، بهتر است در محاسباتش اشتباه نکند و بداند که با همه مردم ایران طرف خواهد شد، زیرا ایران ما کشوری یکپارچه است که از اقوام مختلف با باورهای گوناگون تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این وحدت بین اقوام و اقشار مختلف عامل بازدارنده در مقابل کشورها و گروه‌های مختلف است، مردم ایران مراقب حواشی هستند و جوانان نیز باید در مورد این مسائل حساس باشند.

شعرخوانی، مداحی و سینه زنی از جمله بخش‌های مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلای آستارا بود.