کد خبر:244312
پ
استانداری
در مذمت نگاه منطقه ای در انتصابات؛

آیا در انتصابات استانداری گیلان نگاه منطقه ای حاکم است؟

نگاهی به انتصابات صورت گرفته از زمان تصدی اسدالله عباسی بر راس استانداری گیلان نشان می دهد برخی از مهمترین مناصب استانداری در کنار مدیریت بعضی از مهمترین ادارات دولتی استان به مدیرانی که اصالتی رودسری و املشی دارند، سپرده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،معاون سیاسی استاندار گیلان اخیرا در واکنش به برخی انتقادات مطرح شده در خصوص وجود نگاه منطقه ای در انتصابات استان گفت: در خصوص شائبه انتخاب مدیران از یک منطقه جغرافیایی خاص در شرق گیلان نیز اگر بخوبی رصد و ارزیابی گردد برخی ادعاها قابل خدشه است مثلا در انتصاب هفده فرماندار گیلان فقط یک نفر از رودسر و املش می‌باشد و مابقی از مرکز و غرب استان انتخاب شده‌اند و البته آنچه مهم است شایستگی و صلاحیت و کارآمدی است و نگاه سهمیه‌ای و منطقه‌ای غلط است.

🔹هرچند مصطفی پور به درستی بر اهمیت شایستگی و صلاحیت تاکید داشته و نگاه منطقه ای را غلط می داند اما نگاهی به انتصابات صورت گرفته از زمان تصدی اسدالله عباسی بر راس استانداری گیلان نشان می دهد برخی از مهمترین مناصب استانداری در کنار مدیریت بعضی از مهمترین ادارات دولتی استان به مدیرانی که اصالتی رودسری و املشی دارند، سپرده شده است. مناصبی که با توجه به اهمیت شان، نقش مهمی را در اجرای سیاست های دولت در استان ایفا می کنند.
🔹به عنوان مثال و به استناد آن چه در رسانه ها منتشر شده، محمد علی پور (گلعلی پور) مدیرعامل شرکت عمران سیمای گیلان و مشاور استاندار و هماهنگ کننده گروه مشاورین اصالتا رودسری است. همچنین حسین محمدیان، مدیرکل دفتر استاندار، اصالتی املشی داشته و یوسف لطفی نژاد ثانی که با حکم استاندار گیلان بعنوان سرپرست اداره کل حراست استانداری منصوب شده است هم از سرولات چابکسر رودسر است. به عبارت دیگر سه تا از مهمترین مناصب استانداری گیلان پس از تصدی عباسی بر استانداری به افرادی رسیده که زادگاه مشترکی با استاندار گیلان در حوزه جغرافیایی و انتخاباتی رودسر و املش داشته اند.
🔹البته به این جمع مرتضی رضایی صوفی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی که اصالتا املشی بوده یا سیاوش آقاجانی، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی گیلان با اصلیت رودسری و همچنین محمد فائزی، مدیرکل رودسری آموزش و پرورش گیلان و نیز مازیار علیپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان رودسری را هم باید افزود که همگی پس از انتصاب عباسی به عنوان استاندار گیلان بر کرسی های فعلی، تکیه زده اند. البته اگر مرزبندی ها را از رودسر و املش به کل شرق گیلان تعمیم دهیم، زادگاه مدیرانی چون ولی جهانی، زهرا یعقوب نژاد، تیمور پورحیدری و … را هم در بر خواهد گرفت.
🔹با این حال، نمی توان گفت تمام این انتصابات صرفا بر مبنای زادگاه مشترک صورت گرفته است به خصوص که معمولا انتقادی به استانداران وارد نیست حتی اگر بخواهند شناخت قبلی خود را در انتخاب مدیران در مناصب حساس لحاظ کنند./خزرانلاین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.