کد خبر:244232
پ
۸۹۸۸۴۵۵_۶۰۶
گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حق بین و سردار سلیمانی در لنگرود؛

سردار هامون محمدی: حاج قاسم توانست رزمندگان هفت ملیت را مدیریت و فرماندهی کند

سردار محمدی: آزادسازی نبل و الزهرا و چند شهر دیگر سوریه یکی از کار‌های بزرگی بود که توسط رزمندگان گیلانی به فرماندهی شهید حق بین انجام شد که مردم این منطقه چهار سال در اسارت داعشیان بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،فرمانده سابق سپاه قدس گیلان در این مراسم با بیان اینکه پرداختن به جزییات یکی از خصوصیات حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: همین ریزبینی و توجه به جزییات بود که حاج قاسم را از سایر فرماندهان و رزمندگان متمایز کرده بود که امروز در دل همه مردم جای دارد.

سردار هامون محمدی با بیان اینکه جنگ تحمیلی ایران با عراق با سایر جنگ‌های انجام شده در جهان متفاوت بود افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس نسبت به سرانه، تعداد فرماندهانی که به شهادت رسیدند از رزمندگان بیشتر بود، ولی در دیگر جنگ‌ها در جهان این سربازان بودند که می‌مردند و فرماندهانشان در پشت صحنه صرفا دستور می‌دادند و در صحنه نبودند.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز کسی که می‌خواهد مسوولیت بگیرد میزان دریافتی حقوق و امکانات و … را در نظر می‌گیرد و یا قبول یا رد می‌کند، افزود: در دوران جنگ کسی که فرمانده می‌شد هیچ امکانات و حقوقی نداشت و مثل دیگر رزمندگان بود و حق و حقوق بیشتر نداشت و همه جان خود را در کف میدان می‌گذاشتند.

سردار هامون محمدی با بیان اینکه در جنگ سوریه، رزمندگان از هفت کشور برای دفاع از حرمین پای کار بودند، گفت: حاج قاسم توانست رزمندگان هفت ملیت را مدیریت و فرماندهی کند که نتیجه آن پیروزی رزمندگان مقابل داعشیان شد.

وی با بیان اینکه امنیت شهر و فرودگاه دمشق یکی از کار‌هایی بود که حاج قاسم با کمک مدافعان حرم فرماندهی و انجام داد و دست داعشیان را از این شهر دور کرد، افزود: حضور مدافعان حرم در سوریه از چند ملیت صرفا برای امنیت سوریه نبود بلکه برای دور کردن و نابودی داعش از سوریه و در نتیجه حاکم شدن امنیت در منطقه بود چراکه اگر داعش در سوریه مسلط می‌شد به دیگر کشور‌های منطقه نیز حمله می‌کرد.

فرمانده سابق سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش رزمندگان گیلانی در جنگ با داعش بیان کرد: آزادسازی نبل و الزهرا و چند شهر دیگر سوریه یکی از کار‌های بزرگی بود که توسط رزمندگان گیلانی به فرماندهی شهید حق بین انجام شد که مردم این منطقه چهار سال در اسارت داعشیان بودند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.