کد خبر:238433
پ
۸۱۶۸۷۵۳_۷۱۰
تحریم‌ها و...؛

امام جمعه رشت : سوء مدیریت‌ها کشور را در عرصه اقتصاد با چالش روبرو کرده است

وی با اشاره به دو علل خارجی و داخلی اقتصاد بیمار کشور گفت: از سال‌های گذشته تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها کشور را در عرصه اقتصاد با چالش روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل،آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیمار بودن ساختار و نظام اقتصادی کشور به ایجاد نظام پولی و بانکی در تراز اسلام تأکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اقتصاد کشور از گذشته براساس پایه‌های غربی بنا نهاده شده و براساس واقعیت‌های درون جامعه نیست افزود: تورم موجود و بسیاری از مشکلات اقتصادی با عملیاتی شدن نظام اقتصادی اسلامی حل شدنی هستند.
وی با اشاره به دو علل خارجی و داخلی اقتصاد بیمار کشور گفت: از سال‌های گذشته تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها کشور را در عرصه اقتصاد با چالش روبرو کرده است.
امام جمعه رشت افزود: از طرفی تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا در کاهش مواد اولیه کالاها، داروها، نهاده‌های دامی، اختلال در حمل و نقل و از طرف دیگر آثار منفی بجای مانده از کرونا در اقتصاد، سبب بروز مشکلات اقتصادی شده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تأثیر جنگ اوکراین در کمبود برخی مواد اساسی و بروز دیگر مشکلات اقتصادی در کل دنیا و ایران گفت: دشمنان و عوامل نفوذی آن‌ها در داخل به دنبال سوء استفاده از شرایط نامناسب اقتصادی هستند تا مردم ایران را به فعالیت علیه حکومت تشویق کنند.
وی با تحسین تلاش دولت برای بیرون آمدن از وضعیت نامناسب اقتصادی افزود: دولت با کنترل کرونا، صفر شدن استقراض دولت، رشد پایه پولی، فعال شدن بخش‌های تعاون اقتصادی با فعال شدن امور ساخت و ساز مسکن و کاهش نقدینگی به دنبال جبران کاستی‌های گذشته است.
نماینده، ولی فقیه در گیلان به فعالیت‌های رسانه‌ای دشمن برای به چالش کشیدن دولت اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها در مقابل تلاش خالصانه دولت نتیجه نخواهد داد.
امام جمعه رشت در ادامه با قدردانی از کادر درمان برای تلاش شبانه روزی در دوران کرونا افزود: از مجاهدت‌های طلاب و بسیجیان که در این دوران به کمک کادر درمان رفته و علاوه بر فعالیت در بیمارستان‌ها در تدفین فوت شدگان نیز همت کردند قدردانیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.