کد خبر:206818
پ
۳۳۳۶۹۰۶

ایجاد حمل و نقل ریلی و ترکیبی در گیلان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر ایجاد حمل و نقل ریلی و ترکیبی، گفت: با توجه به ظرفیت های بنادر گیلان این موضوع در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل؛حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بنادر استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به تاکید رئیس جمهور برای استفاده از حمل و نقل ریلی و ترکیبی (چند وجهی) در همین راستا وزیر راه از محیط بندری و شرایط ریلی استان گیلان بازدید کردند، گفت: در این بازدید وزیر راه از ظرفیت‌های زیرساخت‌های بندر آستارا و انزلی و همچنین وضعیت رسیدن ریل به این محدوده و یا استفاده از بارهای دریایی که می‌توانند به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کنند آگاه شدند.

وی با بیان اینکه توضیحات کاملی در خصوص نحوه اجرای استفاده از حمل و نقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی در راستای ساماندهی حمل و نقل ترکیبی در کشور ارائه شد، افزود: مقرر شد بررسی‌هایی انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های مشاور در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و مدیر منطقه ویژه آستارا در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به قرار گرفتن بندر انزلی و آستارا در محدوده شهری آمدن ریل قطعاً تبعاتی به دنبال خواهد داشت، گفت: این تبعات به ویژه در بندر آستارا که این به موضوع مورد توجه نشده بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: مقرر شد محدوده‌ای در نظر بگیریم و با حمل و نقل زمینی کالاهایی که قابلیت حمل ریلی دارند به بارانداز منتقل شده و از آنجا با ریل به مسیر خود ادامه دهند.

آبایی با بیان اینکه اتصال بندر انزلی به خطوط ریلی یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که وزیر بر آن تاکید داشتند، گفت: نحوه اتصال بندر انزلی به کنار گذر انزلی و خطوط ریلی از جمله مواردی بود که مشاوران توضیحات لازم را برای وزیر دادند و ایشان نیز از نزدیک منطقه را بررسی کردند.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل جدیدی که در بندرانزلی ایجاد شده و امکانات سوختی که در بندر برای استفاده از حمل و نقل لوله‌ای ایجاد شده نیز مورد تأکید قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از این پتانسیل‌ها وجود لوله انتقال سوخت انزلی به رشت که با ایجاد مخازن به آن می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

آبایی با بیان اینکه با توجه به راه اندازی دلفین‌هایی موجود در بندر می‌توانیم انتقال مواد سوختی به خارج از محدوده بندر را نیز در دستور کار داشته باشیم، گفت: وزیر راه در این بازدید در خصوص نوسازی تجهیزات و زیرساخت بندر انزلی نیز قول مساعدی برای جلب حمایت‌ها را دادند.

وی همچنین به تأکید وزیر راه بر استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی برای حوزه کشتی سازی نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه کشتی سازی به ویژه کشتی‌های تفریحی همچون کروز در محدوده بندر از ظرفیت شرکت‌های داخلی کشور در راستای رونق تولید بهره‌گیری کنیم./مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.