کد خبر:120636
پ
مجتبی-اشجری-۰۳۸

ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فعال‌تر، پویاتر و زنده‌تر به کار خود ادامه دهد

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه ضرورت این امر باعث می‌شود که هم مردم وارد کار شوند و هم ستادی که با عنوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است فعال‌تر،پویاتر و زنده‌تر به کار خود ادامه دهد تصریح کرد: بسیج دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و باید از ظرفیت بسیج در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر بیشتر استفاده شود.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، با بیان اینکه در قرآن کریم و روایات دینی بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است و در زیارت نامه ائمه معصومین(س) نیز به چهار جمله اشاره می‌شود اظهار داشت: اقامه نماز، اعطای زکات، امر به معروف و نهی از منکر نشان از اهمیت این موضوعات است.

وی با اشاره به برخی از روایات دینی که اگر تمامی اعمال خیر در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر در کفه دیگر ترازو قرار گیرد سنگینی این عمل از سایر اعمال بیشتر است خاطرنشان کرد: دلیل آن آگاهی دادن به دیگران و بازداشتن آن‌ها از مراتب جرم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه اگر هر عمل خیری را که شما راهنمای آن بوده‌اید و دیگران انجام داده اند مأجور هستید تصریح کرد: هر عمل زشتی را که جامعه از آن فاصله می‌گیرد و شما نیز آن‌ها را از این کار منع کرده‌اید در پاداش این مجاهده با نفس، شریک خواهید بود.

حجت‌الاسلام اشجری مطرح کرد: نسبت به مسئله مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر باید اهتمام ویژه‌ای داشت، البته این واجب الهی دارای مراتبی است که نیاز دارد همه مردم از ظرافت‌های امر به معروف و نهی از منکر آگاه باشند تا به آن بپردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با خواندن بیتی از شعرای ایران که گفت اگر بینی که نابیناه و چاه است، وگر خاموش بنشینی گناه است اظهار کرد: این ابیات برگرفته از روایات دینی و آیات قرآنی ما است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر به آرامی کنار گذاشته شده و واکنشی نسبت به معاصی و گناهان دیگران در مکان‌های عمومی انجام نمی‌شود تصریح کرد: این عمل بسیار ناپسند و مذموم است.

‌اشجری با مطرح کردن این مورد که متأسفانه فضاهای مناسبی در اغلب اماکن گردشگر‌پذیر استان وجود ندارد اظهار کرد: اکنون در کنار دریا رنگ و بوی جامعه اسلامی مشهود نیست.

وی با بیان اینکه ضرورت این امر باعث می‌شود که هم مردم وارد کار شوند و هم ستادی که با عنوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است فعال‌تر،پویاتر و زنده‌تر به کار خود ادامه دهد تصریح کرد: بسیج دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و باید از ظرفیت بسیج در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر بیشتر استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تصریح کرد: افرادی باید آموزش و تعلیم ببینند و به‌طور نظام‌مند امر به معروف و نهی از منکر کنند چرا که ما خلاء امر به معروف و نهی از منکر را امروز در جامعه خود به وضوح مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم ستاد احیاء امر به معروف و شاکله آن به تصویب نمایندگان مجلس رسید که ۷ وزیر و چند سازمان در آن عضو بوده و ریاست آن نیز با یکی از ائمه جمعه تهران بود گفت: پس از ابلاغ مجلس به دولت که ساختار آن نزد دولت قابل قبول نبود با ارسال نامه ای از سوی رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

‌‌اشجری با اشاره به اینکه اگر اختلافاتی بین مجلس و دولت به وجود آید این هیئت حل اختلاف است که به آن رسیدگی می‌کند افزود: هیئت حل اختلاف نیز نظر مجلس نهم را تأیید کرد و اکنون باید دولت آستین بالا بزند و به اجرای آن بپردازد و با توجه به خطراتی که جامعه ما را تهدید می‌کند برنامه‌ریزی‌های این ستاد از ضروریات است.

وی با بیان اینکه اگر در پاره ای از موارد روحانیون در منابر برخی از موضوعات دامن‌گیر جامعه اسلامی را بیان می‌کنند برای دغدغه‌هایی است که مشاهده می‌کنند گفت: وقتی عالمان دین احساس خطر و دغدغه‌هایی را مشاهده کنند باید از طریق منبر پیام خود را اعلام کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ممکن است خطیبی در طرح مسئله‌ای اغراق کند و یا در بیان آن موضوع ظرافت‌های خاص را لحاظ نکند اظهار کرد: رسالت آنان بر این است هر زمانی که احساس خطر برای جامعه اسلامی کنند با توجه به آیات و فرمایش‌های ائمه معصومین آن را به گوش مردم رسانده و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند مسئله حجاب باشد و متاسفانه امروزه در برخی از مجموعه‌های اداری می‌بینیم که نیازمند امر به معروف است گفت: آیا کسی می‌تواند بگوید امروز در جامعه اسلامی ما ربا و رشوه وجود ندارد. آیا این امر قابل کتمان است. چه کسی باید در برابر چنین مفاسدی مقابله کند. بنابراین بر همه ما امر به معروف و نهی از منکر لازم و واجب است.

———————————————————————————————————————————————————–

منبع: تسنیم

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.